10. 9. 2020 - Rady a tipy

Vybíráte nový nábytek do zasedací místnosti a nevíte si rady s tím, který zvolit? Díky našemu článku budete mít výběr snazší. Dozvíte se, jaký nábytek vybrat, aby vyhovoval těm nejnovějším trendům a aby celá zasedací místnost tvořila příjemné prostředí pro všechny účastníky porady.

Zasedací místnost by se totiž rozhodně neměla odbít nějakým narychlo vybraným nábytkem. Rozvržení místnosti je potřeba detailně promyslet, protože jen díky příjemnému prostředí a správně zvolenému nábytku se porady mohou nést v mnohem klidnějším duchu.

Jaký vybrat stůl?

Doba, kdy ředitel nebo jiný vedoucí porady potřeboval vyčnívat a sedět v čele stolu, je již dávno za námi. To znamená, že stůl ve tvaru písmene T už není příliš oblíbený a spíše se preferují stoly ve tvaru oválu, soudku, kruhu, čtverce či obdélníku. Díky tomu, že jsou všichni účastníci posazeni na stejné úrovni, je pak celé jednání uvolněnější a upřímnější. 

Nejen při výběru vhodného stolu je třeba dbát na počet lidí, kteří se budou porad v zasedací místnosti účastnit. Na jednoho člověka by totiž mělo připadat alespoň 60 cm šířky stolu. Pokud máte specifické rozměry místnosti a stejně byste chtěli tyto prostory využít na maximum, nabízí se možnost nechat si vyrobit desku stolu na míru. V tomto případě si pak můžete vybrat některé z centrálních podnoží, které ponesou stolovou desku.

Jakou zvolit židli?

Pokud již máme vybraný stůl, můžeme se začít soustředit na výběr těch správných židlí. Židle bychom měli vybírat nejen podle pohodlí, ale také podle toho, jak budou svým vzhledem ladit k vybranému stolu. To znamená, že k dražšímu, honosnějšímu stolu, jehož deska má tloušťku 3,6-3,8 cm, vybíráme také dražší židle s cenovkou okolo 4 tisíc korun. Naopak k levnějším stolům s deskou 1,8-2,5 cm vybíráme židle levnější.

Elektrifikace zasedačky

Hned na začátku budování místnosti je třeba rozhodnout, co vše se bude v zasedačce dělat a jaké elektrické spotřebiče budou potřeba. Pokud se bude v místnosti například prezentovat, je třeba připevnit projektor a bílé plátno, popřípadě zavést wifi. Od věci nejsou ani elektropanely obsahující zásuvky na 230 V, datové zásuvky, či konektory pro připojení obrazového nebo audio vstupu. Díky tomu tak nebudete muset přes celou místnost tahat kabel a vše budete mít na dosah ruky.

Pokud si veškeré elektro zařízení, které budete potřebovat, určíte již na začátku návrhu, nebudete pak muset dodatečně přidávat další zásuvky a kabely a vyhneme se tak ošklivým lištám na zdech. Právě proto je počáteční návrh tak důležitý a neměl by se podcenit ani nijak uspěchat.

Menší skříňky a věšáky

Při návrhu nesmíme zapomenout ani na menší praktické skříňky , které nám skvěle poslouží při uchovávání drobnějších věcí, jako jsou například bločky, propisky, vody a jiné kancelářské potřeby.  Tyto skříňky se vyrábějí v podobné výšce jako jednací stůl a slouží dále i k odkládání občerstvení. Pakliže je celé občerstvení na stole zabírá jednací plochu a je větší pravděpodobnost, že dojde ke kolizi s příslušenstvím sloužícím k jednání. Aby skříňky nezabíraly velkou hloubku dělají se většinou s posuvnými dveřmi. Alespoň jednu skříňku by měla obsahovat každá zasedačka. Jen díky tomu můžeme mít v zasedací místnosti vše uspořádané a nic nebude zbytečně na stole překážet.

A není snad nic horšího, než když si nemáte kam odložit kabát či bundu. Pak si většina lidí hodí svůj svršek přes opěradlo židle, což pohodlnému sezení rozhodně nepřispěje a uvolněnému prostředí to také nepomůže. Proto byste určitě neměli opomenout elegantní věšák na odkládání oblečení. Věšákové stěny umístěné na zdi nezabírají hloubku a dle zvolené šíře si může libovolně každý pověsit oděv na designový věšáček.

Jak tedy vidíte, výběr nábytku do nové zasedací místnosti není tak úplně jednoduchý a rozhodně by se neměl podcenit. My však věříme, že si u nás veškerý potřebný nábytek vyberete a bude Vám skvěle sloužit na všech jednáních a schůzkách! 

Můžete zajít do naší prodejny K + V Interier v Českých Budějovicích, kde Vám s výběrem rádi poradíme. Kontaktovat nás také můžete na telefonním čísle 608 333 688, nebo emailu sk@kvi.cz.