25. 3. 2019 - Rady a tipy

Pokud jste ve fázi, kdy vybíráte kancelářský nábytek, tak pro Vás máme 5 tipů, které Vám zaručeně pomohou při výběru. Nezapomeňte, že není důležitý pouze design, ale také komfort, trvanlivost a funkčnost.

Kancelářský nábytek hraje rozhodující roli při vytváření efektivního a působivého pracovního prostředí. Pomáhá ukazovat profesionální image podniku a zároveň poskytuje pohodlí zaměstnancům. Výzkum ukazuje, že dobře navržený kancelářský nábytek spolu s čistým a příjemným pracovním prostředím zlepšuje celkovou produktivitu i spokojenost zaměstnanců.

Ať už hledáte inspiraci pro renovaci vaší současné kanceláře nebo vybavujete kancelář od nuly, přečtěte si těchto 5 tipů pro výběr kancelářského nábytku.

Zamyslete se nad svými požadavky

Začněte tím, že si vytvoříte podrobný seznam nejzásadnějších kancelářských potřeb. Potřebujete hlavně židle a křesla, skříně a stoly u kterých budou vaši zaměstnanci trávit osm hodin denně? Nebo chcete zařídit odpočinkový prostor se sedacími pytli a knihovnou?

Přemýšlejte o tom, jak hodláte konkrétní kancelář v budoucnu používat. Přemýšlejte o své profesi a o tom, zda k Vám do kanceláře chodí i klienti nebo obchodní partneři.

Pokud jste například bytový architekt, budete ve své kanceláři potřebovat dostatek místa k navrhování a následné prezentaci jednotlivých návrhů klientům. Na call centru zase nepředpokládáte, že k Vám budou chodit klienti, a tak je tam prostor pro umístění relaxačního koutku nebo boxovacího pytle pro odreagování.

Při pečlivém plánování můžete zabránit zbytečným výdajům a nepříjemnostem.

Zvažte prostorové možnosti

Než si přinesete ten nový mahagonový stůl ze zlaté éry amerických průmyslníků, zamyslete se nad tím, zda na něj máte dostatek prostoru a využití.

Typ nábytku, který si vyberete, by se měl do místnosti hodit (máte ve firmě “korporátní identitu”?) a zároveň nechat dostatek prostoru pro pohyb lidí. Myslete i na usnadnění dalších činností, jako je otevírání zásuvek, dveří a skříní. Raději si vezměte před nákupem metr a vše si přeměřte.

Komfort

Vzhledem k tomu, že většinu času trávíte za kancelářským stolem, komfort, ergonomie a bezpečnost by měly být na prvním místě Vašeho zájmu. Nekomfortní židle mohou způsobovat bolesti zad a další zdravotní problémy. O tom, že nepohodlí a vyšší nemocnost mají negativní dopady na produktivitu se snad zmiňovat nemusíme.

Atraktivita a barevnost

Výběr kancelářského nábytku jednotného designu, barvy a stylu vytváří monotónnost, protože vyjadřují pouze jednu myšlenkovou linii. Takové prostředí není ani tvůrčí, natož příjemné při dlouhodobém pobytu a denním stereotypu.

Pokuste se sladit odlišné vzory, barvy a další způsoby, jak zvednout náladu lidí. Je ve Vašem zájmu, aby Vaši zaměstnanci plnili své úkoly nejen efektivně, ale i s dobrou náladou a pozitivním pohledem na věc. Tím, že pro ně vytvoříte prostředí, kde se jim bude dobře pracovat, jim s tím můžete pomoci.

Nezapomeňte ani na atraktivitu jednacích místností - jednací stoly a stolky by měly být jednoduché a čisté, stejně jako celé prostředí. Mnoho detailů a barevných kombinací by mohlo odvádět pozornost od projednávaných záležitostí.

Trvanlivost a funkčnost

Při výběru kancelářského nábytku věnujte zvýšenou pozornost kvalitě nábytku. Vyberte si nábytek vyrobený z kvalitního lamina nebo dřeva, jako je třeba dub. Záleží samozřejmě na Vašem rozpočtu, požadavcích na funkci i pracovních návycích jednotlivých zaměstnanců.

Pokud hledáte kancelářský nábytek v Českých Budějovicích, nehledejte dál. V K + V Interier chápeme hodnotu pohodlných a funkčních kancelářských prostor. Navštivte ještě dnes naši pobočku a nebo nám zavolejte na telefonní číslo 608 333 680.